FAQ

Har du en fråga? Kolla gärna här på FAQ annars bara maila oss info@vipparking.se

Öppentider för VIP Parking?

Vår Drop Zone är tillgängligt dygnet runt. Inlämning och upphämtning av nycklar sköts av Swedavias personal i informationsdisken som också har öppet dygnet runt alla dagar i veckan.

Hur vet jag om min bokning har slutförts?

En bokningsbekräftelse kommer att skickas till den angivna e-postadressen efter att bokningen har slutförts.

OBS: Bekräftelsen kan för tillfället hamna i din skräppost så saknar du bekräftelse, kontrollera din skräppost.

Vad händer om jag är sent eller tidigt till Landvetter?

Vår parkeringssystemet måste har en tid för både ankomst och avgång. Det är viktigt för vår planering att vi vet när ni ska ankomma (plus/minus 2 timmar). Vid hemkomst så har vi flygnummeret (detta ges i bokningsprocessen) och kan se om det blir flygförsening. Om du ska resa tillbaka tidigare än bokad så bara skicka ett mail till vår Kundtjänst så ser vi till att bilen är tillbaka vid rätt tiden.

Kan jag avboka min parkering?

Gratis avbokning kan ske upp till 24 timmar innan bokad ankomsttid. Ingen återbetalning sker för sen avbokning samt för outnyttjad parkeringstid.

Flyttas min bil medans jag är borta?

Bilen flyttas i regel ner till vår inhägnade parkering bredvid vår rekondanläggning 4 km bort. Bilen kommer därför att rulla max 8 km ifrån att du parkerat den.